Wednesday, July 28, 2010

KeSaKItaN YaNg MErAwaT...

salam...agak lame x menulis..hehehe......al maklumlah agak bz..wiwiwi..xde pe yg nk cte sgt la..but since balik usm, setiap weekend mesti ade je program..uwaaa.....bz toi..smpai mase utk dri sendiri pon xde...huhu..sedey.....anyway, last week aku n MPP len g UMP,ade program engineering linkage...perjalanan yg agak jauh la kan..heheh....tp nk wt cmne kan..da tggugjwb....program sgt menarik sbb nye dpt kenal membe2 dr universiti lain..heheh...bes sgt....smpai g visit pon kt trengganu..jauh tuh..huhhu..but...this is one of da best experience...ok tutup cte pasal UMP program..skang cte lak pasal kesakitan yg aku lalui....ermm padahal xdela teruk mane pon..heheh....tp dpt gak la MC 2 ari..tq doktor...wiwiwi....mase ptg isnin tuh, aku ade training netball mcm biasa la....al maklum la sabtu n ahad ni ade game open USM....punye semangat main hari tu,tbe2 ditakdirkan aku jatuh....mase jatuh tuh ALLAH je yg tahu..betapa sakitnye...n aku mengerang kesakitan tanpa memikirkan org yg ade kt sekeliling tuh...dlm otak mase tuh da pkir...mcmne la kalo kaki patah,pastu kena operation..aiyooo..mesti mak marah...sory mak..sbb degil jugak nak main..actually...ni kali ke 2 aku jatuh..n tmpt yg same injured..kali ni, doc kata tisu koyak lag..kat bhgn lutut...ermm mase mula2 dgr sedey jugak la..sbb xleh men da dlm mase terdekat tp nk wt cmne..mungkin ade HIKMAH disebalik kejadian ini....walaupon kesakitan ini menyukarkan aku meneruskan rutin harian tapi aku percaya...kesakitan inilah yg bisa merawat dosa2 yg pernah aku lakukan dulu...TERIMA KASIH YA ALLAH dan AKU BERSYUKUR..walaupon di mata insan kesakitan ini adalah perkara yg menyusahkan....dan tidak lupa kpd kawan2 yg byk membantu dan prihatin..semoga ALLAH melimpahkan RAHMAT ke atas kebajikan mereka terhadap aku...
" Percayalah....setiap yg ALLAH tetapkan pd kita mempunyai sebab2 tertentu, dan semua yg diberikan adalah NIKMAT, walaupon ianya perkara yg paling pedih utk kita terima,aku dan semua insan di dunia ini tidak pernah terlepas drpd melakukan kesalahan, tetapi kita bisa menilai dan menyesali kesalahan yg kita lakukan, kerana ALLAH sentiasa memberi peluang utk kita berubah selagi kita masih lagi bersaksi bahawa ALLAH adalah TUHAN kita dan NABI MUHAMMAD pesuruh ALLAH...."wallahualam

No comments: